Potrzebujesz kopa z rana? Spróbuj smoothie z masła orzechowego, mango i banana

 

   Zawsze po przebudzeniu nie masz sił? Czujesz się ospały i najchętniej nie wychodziłbyś z łóżka? Potrzebujesz zastrzyku energii? Tym razem zamiast kawy sięgnij po mango i masło orzechowe. Podwójna dawka energii gwarantowana! Przepis jest prosty, a smak nie do opisania.

   Mango jest jednym z moich ulubionych owoców. Nazywa się je owocem młodości ze względu na bogactwo witamin i przeciwutleniaczy. Ten soczysty owoc może również zapobiegać rozwojowi niektórych nowotworów, takich jak rak piersi czy rak okrężnicy. Jeśli nigdy nie próbowałeś mango to masz okazję teraz. A jak je obrać? Trzeba przytrzymać owoc w pozycji pionowej i odkroić szerszy bok wzdłuż pestki, kolejno z drugiej strony. Następnie pokroić miąższ w kratkę, a skórkę odwrócić na lewą stronę i odkroić kosteczki. Pozostałą część miąższu odkroić od pestki nożykiem lub po prostu obgryźć.

   Kolejnym składnikiem tego pysznego smoothie jest masło orzechowe. Jest kaloryczne, ale proszę się go nie bać (chyba, że jesteś uczulony na orzechy). Ma ono sporą dawkę tłuszczu, ale są to tłuszcze nienasycone, które przyczyniają się do spalania tkanki tłuszczowej i zmniejszają obwód w talii! Dodatkowo dzięki nim jesteśmy dłużej syci wiec rzadziej sięgamy po coś do jedzenia. Ta pyszna przekąska dostarcza również dużo białka i witamin z grupy B. Już mała dawka masła orzechowego postawi Cię na nogi.

   Przekonywać Was do nasion chia chyba nie muszę. Każdy powinien wiedzieć, że są one bardzo zdrowe. Zawierają sporą dawkę kwasów  Omega-3 i Omega-6, wapnia, żelaza, cynku, magnezu, białka, błonnika i witamin E, B1 i B3, a także przeciwutleniaczy. Do tego banan i pomarańcz. Mieszanka idealna. Banan doda Ci energii, a pomarańcz wzmocni Twój układ odpornościowy.

Oto przepis:

1 porcja – 325 kcal

Składniki:

  • ½ mango (144g) -86 kcal
  • Średni banan (124g) -124 kcal
  • Pomarańcza (135g) – 55 kcal
  • Łyżeczka masła orzechowego (8g) – 48 kcal
  • Łyżeczka nasion chia (3g) – 12 kcal

Przygotowanie:

  1. Obrać wszystkie owoce i pokroić na mniejsze kawałki (możne zostawić kawałek mango czy plasterek banana do dekoracji), a następnie zmiksować w blenderze.
  2. Dodać masło orzechowe i zmiksować jeszcze raz.
  3. Wsypać łyżeczkę nasion chia i zblendować kilka sekund w celu zmieszania ich ze wszystkimi składnikami.

   Energetyczne smoothie gotowe.

 

Smacznego!

Author:

Chcesz poznać sposób na zdrowie, lepsze samopoczucie i piękną sylwetkę bez katowania się niskokalorycznymi dietami, a dodatkowo zwiedzić z Nami świat? Zapraszam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *